Resultatenoverzicht in Google Analytics

De resultaten van je Admarkt-advertenties vind je terug in het Google Analytics account onder Acquisitie > Campagnes > Alle campagnes (of in het Engels Acquisition > Campaigns > All Campaigns). Mocht je de resultaten van de Admarkt-advertenties niet terugvinden kan het zijn dat de Google Analytics campagne tracking niet goed is geïnstalleerd. Lees meer hierover het artikel Campagne tracking toevoegen aan de Admarkt advertentie.

Resultaten-terugvinden-1

In bovenstaande lijst vind je de campagne Admarkt. De cijfers erachter geven het totaal weer van al jouw Admarkt-advertenties, onderverdeeld in Acquisitie en Gedrag

Acquisitie
Onder het blok Acquisitie staan de onderdelen ‘sessies’, ‘% nieuwe sessies’ en ‘nieuwe gebruikers’. Google Analytics meet zowel het aantal sessies als gebruikers in je account.

Sessies geeft het totaal aantal bezoeken op je website weer
%Nieuwe sessies is het percentage nieuwe gebruikers ten opzichte van alle sessies
Nieuwe gebruikers geeft het totaal aantal unieke bezoekers weer

Gedrag
Onder het blok Gedrag staan de onderdelen ‘bouncepercentage’, ‘pagina’s/sessie’ en ‘gemiddelde sessieduur’. Hiermee zie je wat de bezoeker op je website doet.

Bouncepercentage geeft het percentage bezoekers weer dat de website verlaat na het bezoek aan één pagina
Pagina’s/sessie is het gemiddeld aantal pagina’s dat wordt bekeken per bezoeker
Gem. sessieduur is de demiddelde tijd van de bezoeker op de website

Wil je de resultaten per Admarkt-advertentie weten? Klik dan op de campagne Admarkt in de lijst en selecteer Advertentie-inhoud uit de lijst met primaire dimensies, bovenaan de tabel onder Overige.

Resultaten-terugvinden-2

Figuur 5: Kies Advertentie-inhoud (Ad Content) uit de lijst met primaire dimensies

Er wordt vervolgens een lijst getoond met de namen van de Admarkt-advertenties die zijn ingevuld bij het aanmaken van de campagne URL’s (zie ook Hoe voeg je Google Analytics campagne tracking toe?). De resultaten per advertentie staan erachter. Denk hierbij aan sessies (oftewel bezoeken), bouncepercentage (bounce rate) of doelconversie ratio. Google deelt de cijfers in categorieën en niet alle categorieën worden direct getoond. Mocht je bijvoorbeeld de transacties en omzet willen zien, klik dan op de link E-Commerce onder Verkenner. Dan toont Google naast de sessies ook alle E-Commerce meetwaardes.

Resultaten-terugvinden-3

Figuur 6: Voorbeeld lijst met Admarkt-advertenties en de resultaten

Indien je gebruik maakt van E-Commerce tracking, kun je ook zien hoeveel je verdient hebt aan de Admarkt-advertentie door op E-Commerce te klikken onder Verkenner.

Heeft bovenstaande uitleg geholpen?

Dat vinden wij jammer! Heb je suggesties hoe wij dit kunnen verbeteren?