Bezoekers van jouw website moeten overtuigd zijn dat ze op de juiste plek zijn om het product te kopen!
Staat er een duidelijke, heldere waardepropositie op de homepage?
Dit is de hoofdreden dat een bezoeker iets in een webwinkel zou willen kopen. Ze willen niet alleen weten “What’s in it for me?” maar ook “Waarom zou ik het bij jou kopen?” Probeer in 1 zin met maximaal 10 woorden uit te leggen waarom iemand bij jou zou moeten kopen en niet bij de concurrent! Benoem de waardepropositie van zowel het aanbod als het bedrijf zelf. Goede waardeproposities zijn anders dan de concurrentie (of meerdere gelijk, maar eentje veel beter). Voorbeeld: “Alle soorten kinderbuggies tegen de laagste prijs in Nederland!”
Een goede waardepropositie bevat de volgende onderdelen:
- Welk product bied je aan?
- Welk voordeel behaalt de klant met dit product?
- Voor wie is het product het meest geschikt?
- Wat onderscheidt dit product van de concurrent?
Staan er uitgebreide productomschrijvingen bij het product dat je aanbiedt?
Gebruik zoveel mogelijk informatie over het product: Benoem de basisinformatie zoals het merk, de afmetingen, de kleur, maar ook bijvoorbeeld een video over het gebruik van het product, scherpe afbeeldingen en klantbeoordelingen.
Toont de homepage of landingspagina jouw product of dienst?
Bezoekers willen meteen zien wat je verkoopt. Dus toon dat in een video, animatie of afbeelding met tekst. Je kunt wel “Het grootste assortiment buggies in Nederland” aanbieden, maar toon dan ook meerdere buggies op de homepage.