Ken je klant

Denk goed na over wie je klant is, of wie je als klant zou willen hebben, en pas die kennis toe in uw webwinkel.

Zet je kennis van de klant in voor het verkoopproces?

Bied je bijvoorbeeld doelgroepingangen, zoals “zakelijk” en “consument”, zodat je gepersonaliseerde content kunt tonen? Of gebruikt je thema-ingangen, zoals “wintersport” en “zonvakanties”, zodat je tekst, functionaliteit en afbeeldingen op de doelgroep kunt aanpassen? Of een login waar je zelfs 1-op-1 met de klant kunt communiceren?

Geef je voorbeelden waar bepaalde klanten gevoelig voor kunnen zijn?

Denk aan “Meest gekocht”, “Iedereen die dit kocht, kocht ook…”, “Door ons aanbevolen”, “Nu in de aanbieding”,…

Gebruik je feedback-tools voor de bezoekers, om jouw kennis van de klant te vergroten?

Vraag je gebruikers altijd wat er beter kan, wat niet goed werkt!

Gebruik je analytics-software-software om het gedrag van de klant te volgen?

Analyse van het gedrag van de klant online, geeft je meer kennis over de klant. Denk aan Google Analytics, of software die muisbewegingen volgen (Clicktale, Easy Egg).

Doe je usability-testen op (delen van) de website?

Meten van gedrag leert je WAT ze doen, usability-testen leert je WAAROM ze het doen!

Heeft bovenstaande uitleg geholpen?

Dat vinden wij jammer! Heb je suggesties hoe wij dit kunnen verbeteren?