Jouw campagne opzetten

Een Pro (Admarkt)-campagne is het geheel van alle Pro-zoekertjes die je plaatst met je account. Hieronder vind je enkele tips om de beste resultaten te halen uit zowel jouw individuele Pro-zoekertjes, als uit jouw volledige Pro (Admarkt)-campagne.

Indeling van uw website

Laat de producten die je aanbiedt leidend zijn voor de indeling van jouw website. Zoals vele webshops biedt je waarschijnlijk producten aan die je kunt thuisbrengen onder verschillende rubrieken of categorieën.

Producten op jouw webshop onderbrengen in categorieën is niet enkel handig voor koopgerichte bezoekers, maar ook voor het gebruik van 2dehands Pro (Admarkt). Je kunt immers elke categorie onder de aandacht brengen door middel van verschillende Pro (Admarkt)-zoekertjes met producten die iedere categorie ‘vertegenwoordigen’. Bij het doorklikken naar je website is het nuttig dat de bezoeker niet enkel het product uit het zoekertje ziet, maar ook wordt blootgesteld aan andere producten die behoren tot dezelfde categorie.

Jouw ideale doelgroep

Het 2dehands-publiek is vaak op zoek naar een product voor een goede prijs. Je weet als ondernemer zelf het best hoe jouw doelgroep eruit ziet en welke producten deze doelgroep het meest aanspreken. Maak gebruik van deze kennis en breng deze producten onder in Pro (Admarkt)-zoekertjes. Op die manier maak je gebruik van je eigen sterktes, breng je jezelf onder de aandacht van de gewenste doelgroep en genereer je direct verkeer naar je webshop.

Het is aan te raden om voor succesvolle producten een hogere CPC in te stellen, zodat deze Pro (Admarkt)-zoekertjes zeker opvallen. Daarnaast kun je voor een lagere CPC ook jouw brede assortiment adverteren op 2dehands met Pro (Admarkt). Hierdoor verhoog je de kans dat koopgerichte bezoekers jouw producten tegenkomen wanneer ze specifieke zoekopdrachten invullen.

Optimaliseer jouw campagne

  • Bied je producten aan uit meerdere productcategorieën, plaats dan Pro (Admarkt)-zoekertjes met producten uit verschillende categorieën en verschillende prijsklassen.
  • Test vervolgens welke Pro (Admarkt)-zoekertjes het beste resultaat opleveren en herverdeel je budget. Investeer meer in jouw bestpresterende zoekertjes en verhoog zo het verkeer naar je website.
  • De tijd die je investeert in Pro (Admarkt) heb je zelf in de hand. Adverteer je met producten die vaak van prijs veranderen of tijdelijk in de verkoop zijn? Dan zal je vaker bezig zijn met het aanpassen van jouw Pro (Admarkt)-campagne. Wil je liever minder tijd besteden aan Pro, maar toch het koopgerichte 2dehands-publiek bereiken, adverteer dan voornamelijk met producten die constant in je assortiment aanwezig zijn voor dezelfde prijs. Op die manier kan je in één keer al jouw Pro (Admarkt)-zoekertjes aanmaken en moet je er vervolgens niet veel meer naar omkijken.

Uitvoering

  • Stel de doelgroep op die u wilt bereiken via Admarkt
  • Bepaal welke producten u het best kunt aanbieden
  • Bepaal het aantal Admarkt-zoekertjes dat u wilt plaatsen
  • Verdeel uw budget over uw Admarkt-zoekertjes
  • Bekijk en analyseer uw resultaten na ongeveer een week
  • Optimaliseer uw Admarkt-campagne