Vraag u telkens af in welke categorie uw potentiële klanten gaan zoeken naar uw product. Twijfels over welke categorie uiteindelijk het meest geschikt is? Ga dan op zoek naar vergelijkbare producten op 2dehands.be en ontdek in welke categorie deze aangeboden worden. Door het kiezen van de juiste categorie en subgroep zal uw advertentie sneller de juiste kopers bereiken.
Welke zoektermen gebruikt uw potentiële klant? Om hierachter te komen kan u de zoekbalk van 2dehands.be of Google gebruiken. U typt in het zoekveld de productomschrijving, naam of een andere belangrijke term uit uw advertentie. Vervolgens krijgt u een lijst van gerelateerde termen te zien die u kan gebruiken in uw advertentie. Hou goed in de gaten onder welke categorie uw concurrent de zoekertjes plaatst.
Heeft u meerdere producten in de aanbieding en denkt u eraan om deze allemaal onder 1 advertentie te plaatsen? Dat doet u beter niet. Maak voor elk product een apart, uniek zoekertje aan. Op die manier zijn uw producten beter vindbaar voor het publiek.
Het handige aan een productspecifieke website-url is dat deze meteen leidt naar het door u geadverteerde product in plaats van de algemene bedrijfswebsite. Stuur potentiële kopers niet naar een homepage, maar leid hen meteen naar de productpagina. Zo hoeft de koper niet nog eens op uw website te zoeken naar het product dat hij of zij aanvankelijk voor ogen had.
Een voorbeeld van een productspecifieke website-url is:
Wees altijd eerlijk in uw advertentie-omschrijving. Stel het product voor zoals het is, met zijn voor- en eventueel ook nadelen. Vul zoveel mogelijk kenmerken in bij uw zoekertje. Denk hierbij aan alle producteigenschappen die relevant kunnen zijn voor de koper. Hierdoor zal uw zoekertje sneller bij de juiste koper terechtkomen.
Trouwens, een beeld zegt vaak meer dan 160 woorden! Zorg ervoor dat je eerste foto een compleet beeld geeft van het product, deze wordt namelijk getoond in de resultatenlijst.
Nog een belangrijke stap bij de opmaak van uw zoekertje is het schrijven van een uitnodigende en relevante titel. Maak gebruik van alle 60 beschikbare tekens en vergeet niet de productnaam, merknaam en eventueel beschikbare maten van het product te vermelden. Op die manier is uw zoekertje meteen zeer herkenbaar voor kopers.
Stel uw zoekertje altijd zo volledig mogelijk op en laat geen enkel veld onbenut. Kan u onderstaande zaken afvinken bij de opmaak van uw zoekertje?
Belangrijk bij de aanmaak van uw Admarkt-zoekertjes is het instellen van het dagbudget. Hiermee kunt u perfect uw kosten in de hand houden. Het ingevulde dagbudget bepaalt daarnaast samen met de CTR, en de geselecteerde doelgroep hoe vaak uw zoekertjes vertoont zullen worden aan geïnteresseerde gebruikers. Admarkt geeft een indicatie van hoeveel bezoekers u kunt verwachten op basis van het budget dat u heeft ingesteld. Deze verwachtingen zijn gebaseerd op andere soortgelijke zoekertjes als die van u.
Het 2dehands.be-publiek is zeer divers en steeds op zoek naar verschillende producten. De keuze van de categorie is hierbij vanzelfsprekend van groot belang. Naast het selecteren van de juiste categorie, kan u adverteren in heel Belgie of u net richten op een specifieke regio. Regionaal adverteren is een krachtig middel om bezoekers naar uw fysieke winkel te leiden.
De 2dehands.be-bezoekers hebben een koopintentie en willen graag snel zaken doen. Zorg er daarom voor dat uw contactgegevens gemakkelijk terug te vinden zijn én vooral dat deze up to date zijn. U wil immers geen potentiële kopers verliezen omdat ze u niet kunnen bereiken.