Is uw zoekertje succesvol? Ontdek het hier!

U hebt vast gemerkt dat er naast uw zoekertjes een groen of rood duimpje opgedoken is. Hiermee willen we u vooral laten zien hoe performant uw zoekertje ten opzichte van de zoekertjes van uw concullega’s. Ontdek hieronder wat de duimpjes u willen vertellen!

Een groen duimpje betekent dat uw zoekertje in de afgelopen weken even goed of beter gepresteerd heeft dan andere zoekertjes. Uw zoekertje werd goed bekeken en kreeg meer kliks binnen uw gekozen categorie. Maar het kan altijd nog beter, zelfs bij goede prestaties is het van waarde om uw zoekertje te optimaliseren. Dus lees zeker verder en ontdek nog enkele tips.

Een rood duimpje betekent dat uw zoekertje de aflopen weken minder bekeken en minder aangeklikt werd ten opzichte van andere zoekertjes in dezelfde categorie. Optimaliseer daarom uw zoekertje met behulp van onderstaande tips!

5 tips om uw zoekertje te optimaliseren

Titel

  • Maak gebruik van alle 60 beschikbare tekens
  • Kies de juiste zoekwoorden zodat uw product goed gevonden wordt.
  • Vermeld zeker de merknaam, productnaam en vooral de unieke kenmerken van uw product
  • Vergeet geen spaties te gebruiken. Verder hebben andere leestekens geen invloed op de vindbaarheid van uw zoekertje.

Foto's

  • Verkoop sneller door méér en goede foto’s toe te voegen. Fotografeer uw product van alle kanten en maak de foto’s bij daglicht. Het liefst met een neutrale, witte achtergrond
  • Zorg ervoor dat de eerste foto een compleet beeld geeft van het product, deze wordt namelijk getoond in de resultatenlijst
  • Met meer foto’s kan u uw product beter presenteren en zo de kans op interesse in uw product vergroten
  • Gebruik geen speciale filters. Een sterk bewerkte foto kan de koper teleurstellen als hij het product voor het eerst “echt” te zien krijgt.

Kenmerken

  • Voeg zoveel mogelijk kenmerken toe aan uw zoekertje. Zo geeft u uw potentiele kopers alle info die ze nodig hebben.
  • U bereikt gemakkelijk potentiële kopers die gericht zoeken via kenmerken die aan uw product toegeschreven zijn.

Beschrijving

  • De woorden in de hele tekst van uw zoekertje speelt een rol in de vindbaarheid
  • De eerste 160 tekens van uw zoekertje worden getoond in de resultatenpagina. Zorg daarom dat hier alle cruciale informatie vermeld staat, zodat de kans dat bezoekers doorklikken groter wordt.
  • Vergeet niet alle informatie over de kwaliteit, de garantie, de levering en de betaling van het product te delen.
  • Vermeld zeker de link naar uw webshop of website zodat de bezoeker meteen de verkoop kan verder zetten.
  • Maak de zichtbare URL zo aantrekkelijk mogelijk, bijvoorbeeld:
    Klik hier om het product te bestellen!

Budget

  • Stel een startbudget in dat overeenkomt met uw gewenste investering. Hou uw budget in het begin zeker goed in de gaten. Experimenteer later met een hoger of lager budget aan de hand van uw resultaten.
  • Uw budget wordt over de dag heen gespreid om zo maximaal het aantal relevante klanten te kunnen bereiken.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem telefonisch contact met ons op. We zijn op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur en ‘s zaterdags en zondag gesloten.

0800 67 002