Pro (Admarkt) begrippenlijst

Op deze pagina worden alle begrippen uitgelegd die je tegen kunt komen in de in rapportages over jouw 2dehands Pro (Admarkt) zoekertjes of in de adverteeromgeving.

De omgeving waarin een adverteerder Pro (Admarkt) zoekertjes beheert. Hier kunnen zoekertjes in worden aangemaakt, aangepast/beheerd en verwijderd. Ook zijn hier alle resultaten zichtbaar op een persoonlijk dashboard. Via admarkt.2dehands.be kan je direct inloggen bij de adverteeromgeving.

Het budget is het bedrag dat je maximaal wil besteden aan een Pro (Admarkt) zoekertje. Voor elk zoekertje die je aanmaakt in de adverteeromgeving vul je hiervoor de volgende gegevens in:

1. Totaal budget (minimum € 50 per zoekertje).
2. Het maximale bedrag dat per dag uitgegeven mag worden (minimaal € 10 per zoekertje)

Je betaalt alleen voor de gerealiseerde kliks (zie “besteed” in de Admarkt adverteeromgeving). Hiervoor ontvang je maandelijks een factuur.

Het totaal aanbod van jouw Pro (Admarkt) zoekertjes op 2dehands.

De prijs (exclusief BTW) die de adverteerder betaalt wanneer een bezoeker op zijn zoekertje klikt.

Alle foto’s die bij een 2dehands of Pro (Admarkt) zoekertje staan. Alleen de eerste foto wordt getoond in de resultatenlijst.

De prijs (exclusief BTW) die de adverteerder betaalt wanneer een bezoeker op zijn zoekertje klikt. De klikprijs wordt ook CPC (Cost per Click) genoemd.

Ook wel ‘CTR’ (Click-Through Rate) genoemd. Aantal kliks op jouw zoekertjes gedeeld door aantal vertoningen van jouw zoekertjes.

Aantal kliks op jouw 2dehands zoekertjes in een bepaalde periode. Dit is dus het aantal mensen dat jouw zoekertje bekeken heeft.

De resultatenlijst bevat alle zoekertjes die voldoen aan een zoekopdracht op 2dehands, binnen de geselecteerde productgroep en rubriek op 2dehands. De bovenste zoekertjes van deze resultatenlijst zijn Pro (Admarkt) zoekertjes.

Een transactie of verkoop in jouw eigen (web)winkel die via een van jouw zoekertjes op 2dehands Pro (Admarkt) is gerealiseerd. Deze informatie is beschikbaar in de 2dehands Pro (Admarkt) adverteeromgeving.

We raden je daarom aan herkenbaar te maken welke verkopen via 2dehands bij jouw website binnenkomen. Je kan dit bijvoorbeeld doen door het gebruiken van een speciale kortingscode. Of door het inrichten van een speciale landingpagina voor de 2dehands zoekertjes waarmee je de verkopen en omzet kan meten met bijvoorbeeld Google Analytics.

Met deze informatie kan je precies bepalen wat de conversie is (advertentiekliks gedeeld door aantal verkopen in bijvoorbeeld 1 maand) en wat de gemiddelde advertentiekosten per transactie waren.

Pagina waar Pro (Admarkt) adverteerders meer informatie over zichzelf of hun webwinkel kunnen plaatsen. Er is plaats voor een achtergrondfoto, een logo, een korte beschrijving en een websitelink. De verkoperspagina wordt bij elk Pro (Admarkt) zoekertje rechtsboven getoond.

Aantal vertoningen op 2dehands van jouw zoekertjes in een bepaalde periode. Jouw zoekertjes kunnen getoond worden als iemand bijvoorbeeld een bepaalde rubriek bezoekt, iets zoekt met specifiek een zoekwoord of omschrijving in de zoekbalk.

Het aantal keren dat bezoekers hebben doorgeklikt naar jouw website vanuit jouw 2dehands zoekertjes in een bepaalde periode.

Aantal doorkliks naar jouw website vanuit jouw 2dehands zoekertjes gedeeld door het aantal kliks op jouw zoekertjes in een bepaalde periode.

De URL-link in een Pro (Admarkt) zoekertje waarop de bezoeker kan klikken om naar de website of webwinkel van de adverteerder te gaan.

Pagina op jouw webwinkel of website waar je naartoe linkt vanuit jouw 2dehands Pro (Admarkt) zoekertje(s). Zorg dat ze terechtkomen op de pagina waar het product uit uw zoekertje aangeboden wordt. Dat scheelt de potentiële kopers een hoop zoekwerk. Hiermee vergroot je de kans op een verkoop.

De omschrijving van je Pro (Admarkt) zoekertje, die zichtbaar is op 2dehands voor bezoekers.

Het invullen van een zoekwoord door de 2dehands bezoeker in de zoekbalk.

Het woord dat een bezoeker invult in de zoekbalk op 2dehands om zoekertjes op te zoeken. Deze worden gelinkt aan woorden die in de titel van de Pro (Admarkt) zoekertjes (topadvertentie) staan.

Het platform voor het inkopen, aanmaken en beheren van zoekertjes op 2dehands voor professionele verkopers en webwinkeliers.

Het eerste niveau op 2dehands. Bijvoorbeeld ‘Antiek en Kunst’ of ‘Huis en Inrichting’.

Het tweede niveau op 2dehands. Bijvoorbeeld ‘Antiek en Kunst – Antiek – Bestek’ of Huis en Inrichting – Banken’.

Direct aan de slag

Wil je direct aan de slag met jouw Pro (Admarkt) advertenties? Log dan hieronder in.

Bel gerust onze Business Desk.
We zijn er voor jou.


Wij zijn bereikbaar:
maandag t/m vrijdag 09:00 – 17:00 uur,
zaterdag en zondag gesloten.