2dehands Pro werkt op basis van het CPC (Cost-per-Click) model, zonder aanmeld- of abonnementskosten. Je bepaalt zelf wat je per klik op jouw zoekertje wilt betalen en rekent aan het einde van de maand alleen de kliks af die je zoekertjes ontvangen hebben. Tevens kan je een maximaal te besteden budget ingeven per zoekertje, per dag. Zo hou je de kosten steeds zelf in de hand.
De klikprijs wordt berekend op het moment dat een 2dehands-bezoeker op een van jouw Pro-zoekertjes klikt. Wat deze kosten bedragen heb jw zelf in de hand doordat je bij het aanmaken van een zoekertje kan ingeven wat je voor 1 klik wil betalen.
Per zoekertje kan je een Cost-per-Click bedrag instellen vanaf €0,01. De hoogte van de CPC bepaalt mede op welke positie jouw zoekertje wordt getoond. Dit is per zoekertje en per categorie verschillend. Wij geven je wel steeds advies over de beste klikprijs voor een welbepaald zoekertje. Over het algemeen geldt: hoe hoger de CPC van het zoekertje, hoe hoger het in de zoekresultaten van de bezoeker zichtbaar zal zijn.
Het CPC-bedrag kan op elk moment van de dag worden gewijzigd (verhogen of verlagen), afhankelijk van de doelstellingen van jouw Pro-zoekertje.
De kosten die in rekening worden gebracht, betreffen enkel de daadwerkelijke kliks op jouw zoekertje. Hiernaast zie je een voorbeeldberekening.
Per zoekertje kan je een budget instellen waarmee je aangeeft welk bedrag je maximaal wil uitgeven aan dat zoekertje. Hiermee kan je voorkomen dat je meer geld uitgeeft dan je initieel van plan was.
Om het zoekertje te activeren heb je een startbudget van € 50,- nodig. Je betaalt echter alleen voor de daadwerkelijke kliks op jouw zoekertje(s). Wil je bijvoorbeeld stoppen als er slechts € 13,50 is besteed, dan betaal jw ook alleen maar die € 13,50. Zie de voorbeeldberekening hiernaast.
Tevens kan je een daglimiet instellen. Als jouw daglimiet bereikt is, verdwijnt je geadverteerde zoekertje vanzelf en wordt het pas de volgende dag opnieuw getoond. Het nadeel van een daglimiet is wel dat een terugkerende 2dehands-bezoeker later op de dag jouw advertentie misschien niet meer kan vinden.