31 Maart 2018

‘Voor jou’: een extra positie voor Admarkt-adverteerders

Voor jou NL

Goed nieuws : Admarkt-adverteerders hebben sinds kort een extra advertentiepositie, namelijk de ‘Voor jou’ homepage feed. Deze nieuwe persoonlijke feed toont producten die interessant zijn voor 2dehands.be-bezoekers, gebaseerd op eerder zoekgedrag, big data en slimme algoritmes. Zo zorgen we ervoor dat vraag en aanbod nog beter op mekaar zijn afgestemd, met als gevolg extra zichtbaarheid, verkeer en omzet naar uw webshop.

Met 3,2 miljoen maandelijkse unieke bezoekers en elke maand ruim 2,5 miljoen nieuwe zoekertjes, is het bereik van 2dehands.be enorm. Bovendien gaf meer dan 60% van onze bezoekers aan ons platform te willen gebruiken om nieuwe producten te kopen. Dankzij Admarkt staan uw zoekertjes standaard steeds op de beste posities in uw productcategorie. Vanaf nu kunnen uw zoekertjes echter ook terugkomen in de ‘Voor jou’ feed op de homepage. Dit betekent dat ook bezoekers die nog niet specifiek zochten in uw categorie toch uw producten kunnen zien, indien deze voor hem of haar relevant zijn. Senior Product Manager Lennard Metselaar en Commercial Manager Admarkt David Warszawski vertellen u er graag meer over.

Metselaar: “Naast het optimaliseren van functionaliteiten zoals eenvoud, snelheid en gebruiksgemak, willen we onze bezoekers inspireren en op die manier uitnodigen meer producten te verkennen. Uit gesprekken met hen, blijkt dat zij graag producten zien die passen bij hun persoonlijke interesses. Dit inzicht heeft geleid tot de introductie van de ‘Voor jou’ homepage feed.”

Warszawski: “De ‘Voor jou’ feed werkt cross-device en is zichtbaar op al onze platformen: app, mobiele web en via lap- en desktop. Wanneer iemand iets zoekt in de app, komen ze daarna resultaten van deze zoekopdracht tegen in de ‘Voor jou’ feed op hun pc, en ook andersom. Dit zorgt voor extra visibiliteit en omzetpotentieel van uw webshop, op een uiterst relevante plek binnen 2dehands.be.”

Metselaar: “‘Voor jou’ toont onder meer producten waarnaar de 2dehands.be-bezoeker eerder zocht en is een mix tussen consumentenzoekertjes en Admarkt-zoekertjes. Bovendien kan de gepersonaliseerde feed ook verwante producten tonen uit dezelfde of een andere categorie. De consument ziet bijvoorbeeld slaapzakken of rugzakken omdat hij of zij recent zocht naar een tent. Zodra uw Admarkt-zoekertje relevant wordt voor een bezoeker, is het mogelijk dat hij het ziet in zijn ‘Voor jou’ feed en bereikt u een nieuwe potentiële klant. Daarnaast wordt de feed continu ge-optimaliseerd: hoe vaker de consument zoekt op 2dehands.be, hoe beter we hem kunnen inspireren met interessante producten en wat resulteert in betere conversie voor verkopers.”

Warszawski: “Net zoals bij de reguliere Admarkt-posities betaalt u in de “Voor jou” feed enkel als er wordt geklikt naar uw zoekertje of webshop. De klikprijs per zoekertje bepaalt u op 2dehands.be zelf en voor kostenbeheer kunt u per zoekertje een dag- of totaallimiet instellen. Meer koopgericht publiek betekent meer potentiële bezoekers naar uw website en meer omzetkansen. Zorg er dus voor dat uw eigen (mobiele) website op punt staat. Wij zorgen voor de rest.”